torsdag 12 mars 2009

Torsdag den 12

Möten, möten och åter möten....

Idag stod det Landstingsmöte.....jag trodde jag skrivit upp någon annans möte...men jag blev tack och lov påmind av mitt ex. Jag skulle vara på förtroendeträff med Landstinget. Vi fick lite information om hur Länsrätten fungerar. Jätteintressant, men lite svårt att hänga med i alla förkortningar.
På vägen hem hämtade vi upp min äldste son som kom från Örebro. Han har inte varit hem sedan julen. Han läser på högskolan och tycker det är jätteroligt. Det är PR, journalistik, fotografering som gäller. Nu söker han sommarjobb. Ska på intervju på tisdag. Men han längtade hem lite. Fantastiskt att se hur syskonen direkt drog igång lite syskongnabb.Johannes med ett stort leende. Jag tror han saknat det.

Annars har det varit KS-sammanträden och Budgetupptakt i kommunen. Mycket diskussioneroch funderingar runt hur pengar ska prioriteras i kommunen. Ja nog blir det att dra åt svångrremmen lite på alla områden.

Men idag har jag jobbat med bokföring i mitt företag. Jag hann också med en skön promenad innan Falu-resan. Sedan var den dagen slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar